יום שלישי, 4 ביוני 2013

מדריך: שינוי (או שחזור) IMEI

קודם כל, מה זה IMEI?
IMEI הוא מספר זיהוי של הטלפון מול המפעיל הסלולרי.
בלי IMEI תקין המכשיר לא יוכל להתחבר לרשת הסלולרית.
כמו כן, הIMEI חייב להיות ייחודי. אם יש שני מכשירים עם אותו IMEI הם לא יוכלו להתחבר.
לעתים במהלך צריבת רום או שדרוג או מכל מיני סיבות אחרות, הIMEI נמחק. הנה דרך פשוטה לשחזר אותו, גם במכשירים ללא רוט.

(אין לשים את המכשיר בflight mode בזמן התהליך, זה לא יעבוד)
ראשית נכנסים ל engineer mode ע"י חיוג *#*#3646633#*#* (נראה שלא עובד במכשירי לנובו)
או דרך האפליקציהmtk engineering mode (מגוגל פליי).
ניכנס לCDS Information (נמצא תחת connectivity בmtk6589)
Radio Information
phone 1
עכשיו נלחץ על ה +AT שמופיע בחלק העליון של המסך.
נקליד את הפקודה (בטלפון שלי זה מופיע לבד מיד כשמוסיפים E):
AT+EGMR=1,7,"XXXXXXXXXXXXX"
כשבמקום האקסים נכתוב בין המרכאות את מספר הIMEI שלנו (אפשר למצוא אותו בדרך כלל רשום על גוף הטלפון מאחורי הסוללה).
לסיום הפעולה נלחץ על send AT command
כדי לשנות את הIMEI לכרטיס הסים השני:
AT+EGMR=1,10,"XXXXXXXXXXXXX"
ונלחץ על send AT command
להפעיל מחדש את המכשיר, וה-IMEI שוחזר.

אם יש בעיות, מוזמנים להשאיר תגובות.

63 תגובות:

  1. שלום, ברשותי מכשיר סיני דמוי S4
    בפרטי הסים אני מקבל pelephone1
    ללא מספר הטלפון והסים אינו מצליח למצוא רשת פלאפון.
    אולי תוכל לעזור.
    עוזי ליבנה 0505-555126 u_livne@el-rom.org.il
    תודה

    השבמחק
  2. שלום לך
    כיף לראות את ההסבר המפורט שלך לשיחזור IMEI אבל, אצלי זה לא עבד ולכן אני פונה אליך לבקשת עזרה.
    מכשיר תוצרת DOOGEE COLLO DG100 שהגיע השבוע ללא מספר IMEI
    ניסינו על פי ההנחיות שלך מספר פעמים ללא הצלחה, כנראה שאנו מפספסים משהוא.
    המכשיר מאד נפוץ בגוגל, עם המון התיחסויות, ללא התייחסות ל-IEMI FNUCI
    התוכל לעזור ????
    בהמון תודה מראש
    שרוליק הרמתי
    haramaty@gmail.com או 4x1jt@iarc.org

    השבמחק
  3. שלום
    ברשותי לנובו s820 שנעלם לו imei
    פעלתי לפי ההסבר שלך אך לאחר הזנת מספר imei
    לחצתי על send AT command וכלום לא קרה
    השתמשתי בקידומת שציינת
    AT+EGMR=1,7
    האן צריך קידומת אחרת?
    אשמח אם תענה לי בבלוג או במייל of65@walla.co.il

    השבמחק
  4. זה כתב לי at command failed to send

    השבמחק
  5. 1. חשוב לעשות את השחזור כאשר יש סים בטלפון.
    2. לפעמים השיטה הזו לא עובדת, ויש צורך בצעדים חריפים יותר (צריבת nvram מהמחשב בעזרת spflashtools).

    השבמחק
  6. יש לי SIM כשר,
    ואני רוצה להכניס אותו המכשיר THL (דמוי גלקסי סיני).
    מה אני צריכה לעשות כדי השSIM שלי לא ינעל לאחר הכנסתו למכשיר?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מכיר סים כשר, ולפי מה הוא ננעל אם בכלל.

      מחק
    2. לגבי הסים הכשר :
      כן, זה יעבוד לך רק קודם תוודאי שזה אכן שינה את האימיאיי כדי שלא ינעל לך, את צריכה לשנות את האימיאיי למספר שעובד עם הכשרים מה שתעשי תקחי את האימיאיי של המכשיר שלך עד עכשיו (ע"י הקשת כוכבית סולמית אפס שש סולמית במסך הטלפון הכשר) ותשימי את המספר הזה ע"י ההוראות במדריך למעלה
      כמובן שאסור לך להשתמש במכשיר הכשר (אלא אם את יודעת להחליף לכשר ג"כ אימיאיי..... ) בשום סים

      אגב זה מה שהחנויות בדוידקה עושות רק שהם עושים את זה למכשירי סמסונג מה שמצריך ציוד יקר

      בהצלחה

      מחק
  7. וואווווו!!!! תותחחחחח תודה רבה!!!!!!

    השבמחק
  8. אופס... ועכשיו גם עם הסים התקין שלי הוא פתוח רק לשיחות חירום... אתה יכול בבקשה לעזור לי גם בזה?? פליזזזזזז

    השבמחק
    תשובות
    1. לא הבנתי מה הבעיה. יש לך IMEI תקין? סים שעובד בוודאות בטלפון אחר? דגם הטלפון?

      מחק
  9. זה עושה לי at command failed to send

    השבמחק
    תשובות
    1. חשוב לבצע את המדריך עם כרטיס סים בפנים, ולא במצב טיסה.
      אם זה עדיין לא עוזר, כנראה שתצטרך לצרוב NVRAM. אני יכול להוסיף מדריך לזה, אבל צריך להשיג את הNVRAM של מכשיר אחר לצריבה, ואחר כך להחליף לIMEI שלך.

      מחק
  10. יש לי מכשיר DOOGEE DG800 כאשר אני מנסה לשנות את מספר IMEI לפי המדריך אני מקבל את ההודעה הזו this command is not allowed in user build המכשיר ללא רוט בנוסף כאשר לוחצים ATּ+ יש 4 אופציות מעבר ל 1-7 ו 1-10 1-11 ו 1-12 אודה לך מראש אם תוכל להסביר לי מה עלי לעשות תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. הפקודות שכתבתי (7 ו-10) הן אלה שמשנות את הIMEI (לסים 1 ו-2) למיטב ידיעתי.
      לא יודע מה השאר עושות.
      לא מכיר את הבעיה שציינת (בדרך כלל הבעיה היא at command failed to send). תוודא שיש כרטיס סים בפנים ושהמכשיר לא במצב טיסה. הרבה פעמים צריבה של רום מקורי יכולה לפתור את הבעיה. אם לא עזר, אז צריבה של NVRAM.

      מחק
  11. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין קשר לשחזור גרסה. המדריך מראה כיצד לשחזר את מספר הIMEI אם הוא נמחק לך. כדי לשחזר גרסה תצטרך למצוא אותה באינטרנט. אני מתכוון להעלות מדריך החלפת גרסה, לא יודע מתי זה יקרה. בכל מקרה יש הרבה מדריכים באנגלית, וגם בעברית בפורום של iandroid.

      מחק
  12. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  13. אני עשיתי את כל הפעולות וזה לא עובד לי אחרי שאני מקיש את הimei , אם תוכל ליצור איתי קשר טלפוני במספר 0548540502 או במייל m0548505050@gmail.com תודה

    השבמחק
  14. ניר שלום, הסבר מצויין וכנראה עובד במכשירים. לצערי, אצלי לא עובד.
    1. מה הכוונה "צריבה של רום מקורי"
    2. מה הכוונה "צריבה של NVRAM"
    האם אני יכול לעשות זאת לבד? אם כן כיצד?
    אם יש מעבדה עם 'קופסה של iMEi' של סמסונג, האם זה יכול לעזור לאחד התהליכים?

    השבמחק
    תשובות
    1. צריבה של רום מקורי - להשיג רום (מערכת הפעלה) רשמי של החברה, ולהתקין אותו על הטלפון דרך מחשב או דרך הריקברי. עקרונית אפשר לעשות זאת לבד, אבל חשוב להבין מה אתה עושה, כי זה יכול להרע את המצב.
      קופסה של סמסונג להבנתי לא תעזור כאן.
      צריבה של NVRAM: שוב, דרך המחשב, כתיבה של חלק מסויים במערכת, שבו גם יש את הimei. אם אני לא טועה ניתן לצרוב ממכשיר זהה ואז להחליף לIMEI שלך בשיטה שתיארתי כאן.

      מחק
  15. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  16. תודה על המדריך המפורט. בהתחלה עשיתי את מה שכתוב ולחצתי על send at command ולא קרה כלום. אחר כך, כשהסתרתי את המקלדת, ראיתי שכל פעם שאני לוחץ עולה הודעת שגיאה this command is not allowed in userbuild.
    הפתרון נמצא במהירות ברשת - צריך להוסיף רווח בין at לסימן +. התוצאה צריכה להיראות כך:
    AT +EGMR=1,7,"XXXXXXXXXXXXX"

    ואז הכל עובד מצוין.
    הבעיה הופיעו בinew v3 וכן בjiayu g4s, והפתרון הועיל בשניהם.
    בהצלחה :)

    השבמחק
  17. לכבוד ניר
    רציתי לשאול יש ברשותי מכשיר שתומך 2 סימים
    ואני מעונין להכניס באחד מהם סים כשר ונאמר לי שבשביל שיעבוד הסים הכשר פשוט צריך להחליף את הimei שיהיה מותאם לסים כשר
    האם תוכל לעזור לי בענין

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מבין כלום בסים כשר.
      איני יודע גם אם אפשר להכניס IMEI שונה מהמקורי של המכשיר ואם זה חוקי.
      בכל מקרה אפשר לנסות ולעבוד לפי המדריך (שמיועד לשחזור של הIMEI אם נמחק בטעות)

      מחק
  18. יש לי סמסוג גלקסי s3 שלחצי ליפני 3 חודשים וגם ליפני 6חודשים ובדיוק עכשיו זה חזר על אותה בעיה זתמיד חוזר על אותו בעיה הimei תמיד מישתנה ניסתי להיכנס לengineer mode ואני לא מצליח אין לי את זה ושהרדתי את התוכנה שם אין לי את האפשרויות שאמרתה
    ואין לי מחשב גם אין לי מאיפה להשיג ואני לא רוצה להמשיך לבזבז כסף על שחזור imei בבקשה תעזור לי מהר יש לי קליטה תמיד אבל אני לא יכול להוציא שיחות ולא לקבל לא קניתי את הפלאפון מחברה קניתי אותו מי מישהו שקנה את הפלאפון בחול או שזה סיני או איטלקי
    עזרה דחוף אני צריך את הפלאפון ממש עוד שלושה ימים

    השבמחק
    תשובות
    1. אם זה גלקסי S3 אמיתי של סמסונג השיטה שמתוארת כאן לא תעבוד.
      תנסה את זה:
      http://www.technobezz.com/restore-galaxy-null-imei-and-fix-not-registered-on-network/

      אם זה חיקוי אפשר לנסות להיכנס גם דרך האפליקציה mtk engineering mode.
      https://play.google.com/store/apps/details?id=com.themonsterit.EngineerStarter

      מחק
    2. איך אני יודעה? עם זה אמיתי או חיקוי וניראה לי המכשיר שלי איטלקי או סיני לא יודע

      מחק
    3. גם התוכנה לא עוזרת זה לא ניכנס ביכלל אי אפשר לשנות את הimei מהroot explorer?

      מחק
    4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
    5. איך אני יודעה? עם זה אמיתי או חיקוי וניראה לי המכשיר שלי איטלקי או סיני לא יודע

      מחק
  19. פתרון ל:
    at command not allowed in userbuild

    להוסיף רווח בין ה AT ל +

    http://www.yotechzone.com/forums/topic/this-command-is-not-allowed-in-user-build-solved-2/

    השבמחק
  20. פתרון ל:
    at command not allowed in userbuild

    להוסיף רווח בין ה AT ל +

    http://www.yotechzone.com/forums/topic/this-command-is-not-allowed-in-user-build-solved-2/

    השבמחק
  21. רציתי לשאול יש לי מכשיר סיני בלי אפליקציות כמו סי 2 ואני רוצה לשנות את imei אם תוכל לענות לי דרך מייל ds0587608756@gmail.com או בוואצפ במסר שרשום במייל יעזור לי מאוד תודה רבה

    השבמחק
  22. רציתי לשאול יש לי מכשיר סיני בלי אפליקציות כמו סי 2 ואני רוצה לשנות את imei אם תוכל לענות לי דרך מייל ds0587608756@gmail.com או בוואצפ במסר שרשום במייל יעזור לי מאוד תודה רבה

    השבמחק
  23. אני לא כזה הבנתי .. הסים שלי עובד הוא תקין אבל הIMEI שלי לא תואם למה שכתוב בגב של הטלפון למטה נגיד כשאני כותבת בחייגן *#06# מראה לי IMEI שונה למה שכתוב לי במכשיר .. איך אני יוצאת מזה ? וכן הטלפון מראה שזה רק לשיחות חירום בלבד
    אפשר איך שהוא לסדר את זה ? מחכה לתשובה ...

    השבמחק
  24. רכשתי גלאקסי 6s מעלי אקספרס וטכנאי שפרמט והתקין גירסה ישראלית של סמסונג המכשיר לא מזהה את הסים מי יכול לעזור בבקשה

    השבמחק
  25. מהניסיון שלי imei לא חייב להיות ייחודי. אני מכיר בערך 30 טלפונים ששינו לכולם לאותו imei וכולם עובדים

    השבמחק
  26. תוכל לשלוח קישור של האפליקציה

    השבמחק
  27. תוכל לשלוח קישור של האפליקציה

    השבמחק
    תשובות
    1. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.themonsterit.EngineerStarter&hl=en
      זה אמור לעבוד

      מחק
  28. https://www.banggood.com/Xiaomi-Redmi-4X-5_0-inch-2GB-RAM-16GB-ROM-Snapdragon-435-Octa-core-4G-Smartphone-p-1129913.html?admitad_uid=7b89a8ec97be7359c13750536f5d51d7&ID=232&cur_warehouse=HK

    למכשיר הזה ניתן לשנות IMEI?

    השבמחק
  29. אפשר לשנות imei למכשיר lg g4 לתומך כשר ?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מכיר מספיק מכשירים כשרים. המדריך מיועד לשחזור imei למכשיר שנמחק לו, ולא לשינוי, צעד שאני לא בטוח כמה הוא חוקי.

      מחק
  30. אפשר שנות imei בלי שהסים בפנים לתומך כשר ?

    השבמחק
  31. שלום ניר נאוד נעזרתי בדף הזהיש לי oukitel c8.שמשום מה אין לו imeiעבדתי לפי ההוראות אבל אני לא מוצא את המיקום של Radio Information.כלומר אני בטוח שאין כי פשוט הפכתי בטלפון כדי למצוא אותו .יש איזה דרך אחרת שתעזור לי?

    השבמחק
  32. רציתי לשאול יש לי מכשיר סיני בלי אפליקציות כמו נוקיה 3310 ואני רוצה לשנות את imei אם תוכל לענות לי דרך מייל macshava@gmail.com

    זה הטלפון:https://he.aliexpress.com/item/32822338339.html

    השבמחק
  33. שלום ניר
    קודם כל תודה על ההסבר המפורט,
    כשאני נכנס לengineermode מייד קופצת לי הודעה em is an advanced debug mode. If you want to entry the em, please entry the developer options at settings
    רציתי לדעת. אם יש מה לעשות לגבי זה
    בתודה רבה מראש

    השבמחק
  34. שלום ניר
    קודם כל תודה על ההסבר המפורט,
    כשאני נכנס לengineermode מייד קופצת לי הודעה em is an advanced debug mode. If you want to entry the em, please entry the developer options at settings
    רציתי לדעת. אם יש מה לעשות לגבי זה
    בתודה רבה מראש
    אשמח עם תוכל להתקשר אלי למספר 0504194795 זה ממש יסדר אותי

    השבמחק
  35. אני מבין שהדבר הזה שימושי דווקא על ידי המכשיר עצמו ואי אפשר לעשות את זה אם מחשב האם אני צודק
    aloo20845@gmail.com

    השבמחק
  36. היי רק לא הבנתי אם אני רוצה לשנות למכשיר פשוט שאען בו אחנטרנט איך עושים את זה דרך המחשב כאילו איזה תוכנה אני צריך בשביל זה ???

    השבמחק
  37. יש לי מכשיר סיני שנקרא servo ואני רוצה לדעת האם יש אפשרות לשנות לו את ה imei? תודה רבה

    השבמחק
  38. שלום
    א. יש לי redmi 4 איך אני יכול לשנות לו imei לסים השני במכשיר?
    ב. יש לי את התחלת המספר של ה imei שאני רוצה 8 ספרות כמה ספרות אני צריך עוד להשלים וסתם לרשום מה שבא לי? זה לא יכול להתנגש עם מכשיר קיים?

    השבמחק
  39. ברשותי פלאפון coolpad c558 עם מערכת הפעלה אנדרויאד וכשאני מקיש את הקוד נפתח לי engineer mode אבל אני לא רואה בconnectivity את הכיתוב CDS Information, רק bluetooth, fm receiver, wifi,wifi ctia,

    השבמחק
  40. האם כשרוצים לשחזר/לשנות את IMEI הסים צריך להיות סים פעיל?

    השבמחק
  41. האם יש אפשרות לשחזר את הקוד imei כרגע אין לי קוד בכלל
    נמחק לי הקוד המקורי וכשאני מםעיל את הטלפון הוא רושם לי את ההודעה הזו
    Unfortunately, the com.android.phone process has been stopped
    תודה

    השבמחק
  42. האם אפשר לשחזר את הקוד imei שלי ?
    כרגע אין לי בכלל קוד כזה וכשאני מפעיל את הטלפון הוא רושם לי את ההודעה הזו
    Unfortunately, the com.android.phone process has been stopped
    ולא קורא את הסים שלי בכלל

    השבמחק
  43. היי שאלה יש לי מכשיר doogee n20 .
    אשר לא נתמך בעיברית האם אפשר לצרוב לו עיסקית ? נדרש לציין שיש מקלדת בעיברית

    השבמחק
  44. היי!
    יש לי מכשיר (MEDIATEKׂ) עבדתי עליו ובניתי לו גירסה, אני רוצה לפלט את הרום שיצרתי בכדי להתקין אותו על מכשירים אחרים! איך?

    השבמחק
  45. היי!
    יש לי מכשיר (MEDIATEKׂ) עבדתי עליו ובניתי לו גירסה, אני רוצה לפלט את הרום שיצרתי בכדי להתקין אותו על מכשירים אחרים! איך?

    השבמחק
  46. היי! יש לי סמסונג יאנג ולא עובד חי הקוד זה נראה כאילו שאין לו קוד כזה, הוא כותב לי בעיית חיבור או קוד MMI לא חוקי אשמח את עזרתך למייל 8573137@gmail.com או כאן

    השבמחק